Su prekės ženklais kiekvienas mūsų susiduria kasdien: juos matome reklamose, ant drabužių, automobilių… Daugelis žino, kad negalima kopijuoti ir naudoti svetimų prekių ženklų, tačiau vagysčių pasitaiko. Šiame straipsnyje aptarsime situacijas, kai prekės ženklo registravimas yra būtinas. Žinoma, svarbu paminėti, kad registruoti prekės ženklą nėra privaloma, tačiau to nepadarius gali grėsti dideli nuostoliai.
Kokią apsaugą suteikia prekės ženklo registravimas?
Visų pirma, pradėkime nuo to, kad prekės ženklas yra intelektinė nuosavybė. Jis gali būti išreiškiamas grafiškai ar raidėmis ir skaičiais – tai logotipas, kurį įmonės naudoja reklamai, produktų ženklinimui, identitetui, žinomumui ir kt. Prekės ženklo registravimas suteikia jam teisinę apsaugą, o apsaugo nuo prekės ženklo vagystės ar kopijavimo.
Tiesa, pravartu žinoti, kad prekės ženklo registracija yra mokama. Paslaugos kaina priklauso nuo to, kokiose kategorijose ir kokiu lygiu norite jį registruoti. Nuspręsti gana paprasta: jei veiklą vykdysite tik Lietuvoje, pakaks apsaugos ir nacionaliniu lygiu, o jei jūsų verslas turi ambicijų augti ir tapti tarptautiniu, rinkitės apsaugą ES mastu.
Kada registruoti prekės ženklą?
Rekomenduojama nedelsti ir prekės ženklą registruoti vos jį sukūrus. Sunku patikėti, bet kartais keliems žmonėms panašiu metu į galvą šauna panašios idėjos, tad laimės tas, kas pirmas atliks registraciją. Antra vertus, prekės ženklo registravimas naudingas ir vengiant klaidų – procedūros metu bus atlikta patikra, ar nėra tapačių prekių ženklų, kurie jau įregistruoti.
Verslo pradžioje norisi kuo daugiau sutaupyti, tačiau prekės ženklo teisinė apsauga – ne vieta taupymui. Juk šis ženklas bus jūsų veiklos pagrindu, nuo jo priklausys verslo reputacija ir sėkmė. Jei jau taupote, galimas prekės ženklo registravimas tik nacionaliniu lygiu.
Jei prekės ženklą jau turite, tačiau dar neregistravote, būtinai suskubkite tai padaryti prieš pradėdami vykdyti reklaminę kampaniją. Tai, kad jūsų prekių ženklas nėra gerai žinomas – ne pasiteisinimas. Reklama kainuoja brangiai, o reklamuodami savo ženklą keliate jo vertę. Juk nesinorėtų, kad jūsų investicijomis pasinaudoti vagys?
Prekės ženklo registravimas taip pat labai aktualus įmonėms, kurios veiklą vykdo internetu. Čia sutinkama vis daugiau sukčių, tad vartotojai prieš atlikdami mokėjimą išmoko pasitikrinti. Prekės ženklo registracija suteikia pasitikėjimo, o tai gera prielaida sėkmingai veiklai, jei esate rinkos naujokas.
Kas bus neregistravus prekės ženklo?
Kaip jau minėjome, privalomo reikalavimo prekės ženklą registruoti nėra, tad neprivalote to daryti. Visgi tai tikrai neapsimoka – prekės ženklas gali būti pavogtas su jūsų verslo identitetu ir net klientais. Neregistruotais prekių ženklais dažnai naudojasi sukčiai, kurie kuria panašius logotipus ir juos naudodami klaidina vartotojus. Deja, kai prekės ženklas nėra registruotas, apginti savo teises bus sudėtinga. Pirmiausia teks įrodinėti, kad pavogtas prekės ženklas priklauso jums, o vėliau dar laukia ginčas dėl negautų pajamų ir kitų nuostolių. Teismo procesas bus ilgas ir brangus, tad rizikuoti neverta – registruokite savo prekių ženklą kuo skubiau.