Home Patarimai Grubios etiketo klaidos darbe, kurių pagalba galima įgyti priešų ir susigadinti savo reputaciją

Grubios etiketo klaidos darbe, kurių pagalba galima įgyti priešų ir susigadinti savo reputaciją

0
Grubios etiketo klaidos darbe, kurių pagalba galima įgyti priešų ir susigadinti savo reputaciją

Kartais net nesusimąstome, kaip darbo etika gali paveikti mūsų santykių gerovę su kolegomis, partneriais ar klientais. Ir tai galioja kalbant ne tik apie akivaizdžių taisyklių laikymąsi, tokių kaip punktualumas ir mandagus. Sudarėme svarbiausių klaidų, kurios gali sutrukdyti jums užmegzti gerus santykius su savo komanda, sąrašą. Patikrinkite, kurios iš jų jums žinomos.

„Kraft Heinz“ generalinė direktorė Mary Gukasyan paaiškino, kaip laikytis visų verslo etiketo tendencijų ir neleisti, kad klaidos sugadintų jūsų reputaciją.

1 klaida. Įmonės vertybių pamiršimas

Vertybės yra pagrindinis įmonės struktūros elementas. Vertybės iš išorės gali atrodyti nepastebimos, tačiau jos lemia, kaip bus organizuojami santykiai komandoje, su klientais ir partneriais. Kiekvienas sėkmingai užbaigtas projektas ir kiekviena naujai užkariauta viršūnė yra įmonės vertybės atspindys.

Svarbu, kad darbuotojai ne tik priimtų šias vertybes kaip įkvepiančius šūkius, bet jomis gyventų ir perkeltų jas į savo kasdienį gyvenimą. Tai yra, gyventų pagal jas. Net yra pagrindinis principas, pavadintas „Living our Values“ („Gyvenimas pagal vertybes“).

2 klaida. Pasilikti „ačiū“ ypatingoms progoms

Dažnai susiduriame su klaidinga nuomone, kad nereikia dėkoti žmonėms už kasdienius darbo pasiekimus. Toks požiūris paplitęs ne tik verslo pasaulyje. Tiesą sakant, padėkoti galite bet kada, nelaukdami didžiųjų pergalių. Pasistenkite padėkoti kolegoms net už įprastas darbo akimirkas: laiku pateiktą ataskaitą ar sėkmingą skambutį. Pastebėsite, kaip pagerės jūsų santykiai su visa komanda.

Recognition (pripažinimas) turėtų būti įmonės DNR ir turėtų būti teikiamas visais lygmenimis: nuo vadovo iki komandos, nuo komandos iki vadovo, bendraujant su partneriais ir klientais.

3 klaida. Neištaisytos klaidos

Darbo metu padarytos klaidos gali būti lakmuso popierėlis, tarsi svarbus identifikatorius visai komandai. Tai parodo, kaip komandoje vertina vienas kito trūkumus ir kaip noriai prisiima atsakomybę ne tik už pasiekimus, bet ir už klaidas. Stenkitės išsiaiškinti, ką galite padaryti, kad viskas būtų gerai, ir aptarkite visas galimybes su savo komanda.

Be to, laikas yra vienas brangiausių resursų verslo srityje, todėl geriausia jį skirti projekto eigai aptarti ir veiksmingoms priemonėms nustatyti, kad ateityje būtų sumažinta rizika vėl suklysti.

4 klaida. Skaitmeninio etiketo laikymą laikyti laikina tendencija

Gali atrodyti, kad šiais laikais vis sunkiau sekti visas etiketo tendencijas. Vos prieš kelerius metus nesusidūrėme su naujų taisyklių gausa. Pavyzdžiui, dabar mus gali suerzinti mažai pažįstamo žmogaus garso žinutė.

Iš tikrųjų, tai daug paprasčiau, nei gali pasirodyti! Skaitmeninis etiketas grindžiamas pagrindiniais pagarbos vienas kitam ir kitų šalių riboms principais. Todėl norėdami būti mandagūs skaitmeninėje aplinkoje, stenkitės visur atsižvelgti į pašnekovą. Jei norite susisiekti su kolega ar nauju pažįstamu, paklauskite jo, kokia bendravimo programa jam patogesnė. Rašydami žinutę stenkitės visą informaciją sutalpinti į vieną SMS žinutę. Jei jums siunčiama žinutė, bet neturite laiko į ją atsakyti, galite nurodyti, kad į ją atsakysite vėliau.

Ypatingą dėmesį skirkite balso etiketui. Pagrindinė taisyklė – suteikti kitai šaliai galimybę pasirinkti. Todėl visada geriausia išsiaiškinti, ar tikrai jūsų kolega ar partneris neprieštaraus, jei atsiųsite jam balso pašto žinutę.

„Skambinkite kolegoms darbo valandomis ir neskambinkite jiems ne darbo valandomis“ realiame gyvenime šis patarimas gali skambėti neįtikinamai ir neįgyvendinamas. Juk kartais verslo reikalai nelaukia, kol prasidės darbo diena arba baigsis pietūs. Jei skambučio negalima perkelti ir reikia susisiekti su kolega po 19.00 val., įspėkite pašnekovą SMS žinute ir atsiprašykite, kad problemą sprendžiate po darbo valandų. Pavyzdžiui, galite parašyti tokią žinutę: „Suprantu, kad nėra įprasta skambinti po darbo valandų, tačiau dėl šio klausimo svarbos, gal galėtumėte skirti jam dabar dėmesio?“.

5 klaida. Neskirti dėmesio pasiruošimui internetiniams susitikimams

Dėl nuotolinio ir hibridinio darbo taip pat susiformavo neįvardytos taisyklės, ir daugelis jų yra taikomi skambučiams internetu. Pagrindinis pagarbos pašnekovams principas: įjungta kamera. Vaizdo transliacija rodo susitikimo dalyviams, kad esate susitelkęs į bendravimą ir dėl kitų reikalų nesiblaškote.

Dėl techninių internetinių skambučių ypatumų transliacija šiek tiek vėluoja, todėl susitikimas vyks efektyviau, jei vienas iš skambinančiųjų imsis vadovauti ir moderuoti šį susitikimą. Iš išorės tai gali atrodyti kaip vedėjo darbas: perduoti žodį konkrečiam kolegai, užduoti klausimus ir pristatyti apibendrintus susitarimus.

6 klaida. Pagrindinių gerų elgesio taisyklių pamiršimas

Darbe esame ne tik profesionalai, bet ir asmenybės, turinčios savo pomėgius, požiūrį į gyvenimą ir patirtį. Todėl mūsų bendravimas neturėtų apsiriboti tik su darbu susijusiomis užduotimis. Prisiminkite, kaip pasikeičia mūsų požiūris į kolegas, kai sužinome apie jų mėgstamus filmus, knygas ir pomėgius, apie kuriuos nežinojome. Kai daugiau sužinome apie vienas kito gyvenimą, mes pradedame dar labiau vertinti bendravimą. Ir, žinoma, labai svarbu puoselėti ir toleruoti kolegų asmeninius interesus ir pažiūras.

Išvada

Kad išvengtumėte šių klaidų, nesibaiminkite daugybės taisyklių ir reglamentų, kurių galite nespėti vykdyti. Svarbiausia, būkite atviri naujiems metodams, nebijokite daryti ir aptarti klaidų, ir stenkitės visada rodyti pagarbą kolegoms ir partneriams.