Vieni ant jų pakabina drabužius, kiti laikosi, kai vairuotojas kelyje ima greitinti automobilį. Tačiau mažai kas žino, kad rankenos virš durelių automobilyje atlieka visai kitą, labai svarbią funkciją.
Turbūt kiekvienas kartą yra atkreipęs dėmesį į rankenas virš automobilio durelių ir domėjosi, kodėl jos sumontuotos. Nors sugalvojome daugybę jų naudojimo būdų, tikėtina, kad dauguma iš mūsų nežino tikrosios jų egzistavimo priežasties.
Rankenos virš durelių automobilyje sukurtos neatsitiktinai
Nė vienas automobilio įrangos elementas nėra atsitiktinis. Galų gale, automobilį sukūrė didžiulis inžinierių būrys, kad transporto priemonė būtų efektyvi ir patogi. O būtent keleivių komforto užtikrinimas buvo tikslas įrengti rankenas virš automobilio durų. Tačiau visgi inžinierių tikslas buvo ne palengvinti išlygintų marškinių ir kitų lengvai susiglamžančių drabužių gabenimą (naujesniuose automobiliuose yra specialios marškinių pakabos, galima įsigyti ir senesnių modelių su tokiais įtaisais). Joa taip pat nebuvo sumontuotos, kad turėtume už ko griebtis, kai vairuotojas per greitai pasuka (greičiausiai užtektų porankių, į kuriuos taip pat galima sėkmingai įsikibti kelyje susidarius pavojingai situacijai).
Tad kam reikalingos rankenos virš durelių automobilyje?
Automobilyje esančių rankenų virš durų paskirtis yra labai paprasta. Šis sumanus sprendimas yra padėti žmonėms, turintiems judėjimo problemų lengviau įlipti ir išlipti iš automobilio. Šios rankenos buvo sukurtos senjorams, žmonėms su negalia ir nėščiosioms. Kiekvienas, kuriam sunku įlipti į automobilį be pagalbos, gali suimti rankeną ir laikytis į ją, kad užimtų patogią padėtį. Jei vežate asmenį, turintį judėjimo problemų, būtinai pasiūlykite jiems rankeną, esančią virš durų. Taip jam turėtų būti lengviau įlipti ir išlipti iš automobilio.
Rankenos virš automobilio durų skirtos tik keleiviams?
Dauguma automobilių turi tik tris rankenas, esančias tiesiai virš keleivio durų. Trūksta ketvirto – vairuotojui. Kodėl? Pirma, vairuotojas gali atsiremti į vairą įlipdamas ir išlipdamas iš automobilio. Antra, jei jis turėtų rankeną, vairas galėtų būti elementas, apsunkinantis juo patogiai naudotis. Be to, kyla pavojus, kad vairuotojai važiuodami įsikibs į rankeną ( taip daro daugelio modelių su keturiomis rankenomis savininkai). Vairo laikymas tik viena ranka kelia didelį pavojų saugumui kelyje.