Nors koronaviruso pandemija sukėlė didelį smūgį oro linijų pramonei, dauguma ekspertų sutinka, kad ji atsigaus. Tačiau kyla kitas klausimas: kaip? Kai kurie prognozuoja antrąją ir net trečiąją koronaviruso bangas, įspėdami, kad prie normalaus gyvenimo grįšime galbūt tik 2021 metais. Oro linijos sunkiai dirba, kad būtų vėl leidžiami skrydžiai lėktuvu. Įvedamos naujos procedūros ir taisyklės, skirtos pagerinti keliavimą po pandemijos.
Šį kartą pristatysime, kokių pasikeitimų keliaujant lėktuvu galime tikėtis.
1. Kraujo tyrimai
JAE gyventojai, išvykstantys iš Dubajaus, kraujo tyrimus pradėjo daryti balandžio mėnesį. Rezultatai gaunami per 10 minučių.
Honkongas neseniai įvedė privalomus COVID-19 testus visiems atvykstantiems į šalį, o Tokijo oro uoste testai yra privalomi keleiviams iš rizikos šalių, tokių kaip Italija ir JAV.
2. Temperatūros matavimas
„Air Canada“ yra pirmoji Šiaurės Amerikos oro linijų bendrovė, kuri paskelbė privalomą žmogaus temperatūros matavimą. Po jų tą patį padarė „Frontier Airlines“ ir Londono „Heathrow“ oro uostas, kuriame ketinama tikrinti visus keleivius.
Abu Dabyje „Etihad“ oro uoste įrengti keleivių sveikatos kioskai, o Puerto Rike dar rimtesni pakeitimai: San Chuano oro uoste planuojama įrengti šilumines vaizdo kameras, kurios įspės, kai bus aptiktas asmuo, kurio temperatūra aukštesnė nei 37,9° C.
JAV apie tokias priemones tik diskutuojama, tačiau oro linijų „American Airlines“, „United Airlines“, „Delta Air Lines“ ir „Southwest“ atstovai jau galvoja jų imtis.
3. Privalomas kaukių dėvėjimas skrendant lėktuvu
Kaukių dėvėjimas tapo privalomas viešose vietose, todėl nenuostabu, kad dauguma oro linijų reikalauja to paties. Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) rekomenduoja nešioti kaukes ne tik keleiviams, bet ir darbuotojams.
4. SMS žinutė praneš apie leidimą lipti į lėktuvą
Anot „Heathrow” oro uosto direktoriaus Johno Holland-Kay, siekiant išlaikyti socialinį atstumą tarp žmonių bus bandoma nesudaryti eilių lipant į lėktuvą. Mąstoma, kad keleiviai galėtų būti informuojami sms žinute, kada bus leidžiami į lėktuvą, taip mažiau žmonių lauktų oro uosto viduje.
5. Pakilusios kainos
Nors kai kurie ekspertai prognozuoja lėktuvų bilietų kainų sumažėjimą, kad būtų pritraukiama daugiau klientų, tačiau IATA pranešime spaudai prognozuojama, kad bilietų kainos gali padidėti iki 54%. Dėl poreikio išlaikyti socialinį atstumą tarp žmonių, vietų lėktuvuose bus mažiau.
6. Naujas salono išdėstymas
Italijos dizainerių biuras „Avio Interiors“ paskelbė galimus naujus maketus oro linijoms, kuriuose būtų išnaudojama visa lėktuvo erdvė, tačiau rizika apsikrėsti virusu būtų mažesnė. Vidurinė kėdė iš trijų būtų pasukama atvirkščiai, o tarp kėdžių įrengiamos skaidrios pertvaros.
Prancūzų inžinierius Florianas Bargeau sukūrė nuimamą ekraną, kuris uždedamas ant vidurinės sėdynės, kad keleivis būtų atskirtas nuo šalia sėdinčių žmonių.
7. Nauja socialinio atstumo klasė
Futuristas Rossas Dawsonas siūlo oro linijoms mėginti padidinti atstumą tarp keleivių. Jis prognozuoja naujos, „izoliuojančiais“ klasės atsiradimą: pavyzdžiui, sėdynės bus atskirtos pertvaromis ar net bus išdėstytos atskirose kajutėse.
Įdomu tai, kad Amerikos pigių skrydžių bendrovė „Frontier“ jau bandė įvesti papildomą mokestį už socialinį atstumą. Už 39 USD oro linijų bendrovė garantavo keleiviams laisvą vietą šalia jų nemokamai. Tačiau ši iniciatyva sukėlė tokį kritikos pliūpsnį, kad truko tik keletą dienų.
8. Kabinų dezinfekavimo ir valymo robotai
Honkongo tarptautiniame oro uoste jau bandomos robotas, kuris dezinfekuoja patalpas labai greitai naudojant antimikrobinį aerozolį. Valymo robotai sterilizuoja paviršius ir purškia dezinfekuojančias priemones į orą.
9. Atskiras bagažo valymas
Prieš kraunant į bagažą, jis bus dezinfekuojamas atskirai.
10. Bekontakčiai terminalai ir salonai
Sėdynių atlošų kišenės yra vienas nešvariausių daiktų visame lėktuvo salone. Galbūt nuo šiol jos bus tuščios, jei nebus pašalintos iš viso. Liečiamus ekranus greičiausiai taip pat pakeis technologijos, leidžiančios naudoti savo įrenginį filmams žiūrėti. Kėdėse bus įrengtos USB jungtys ir lizdai, taip pat laikikliai ar lentynos išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams.
Terminale taip pat atsiras bekontakčių kioskų (panašūs jau yra išbandomi Abu Dabyje), kuriuose galėsite registruotis į skrydį ir atlikti greitąją diagnostiką. Galbūt registracija bus visiškai nuotolinė, pagrįsta veido atpažinimu – ši technologija jau yra visapusiškai naudojama tarptautiniuose terminaluose.
11. Karštų patiekalų atsisakymas
Daugelis oro linijų bendrovių arba atsisako patiekalų lėktuve arba pereina prie šaltų ir supakuotų pietų. Taip pat nebepilstomas vanduo į puodelius – dabar kiekvienam keleiviui duodamas atskiras vandens butelis prieš skrydį. Galite nusipirkti paruoštus priešpiečius prieš skrisdami.
12. Valytojai kaip įgulos dalis
Nauji žmonės pradės dirbti skrydžiuose, jų darbas bus valyti „dažnai liečiamus“ paviršius. Pavyzdžiui, tualetas bus valomas iškart po žmogaus apsilankymo jame, o ne po lėktuvo nusileidimo, kaip kad būdavo anksčiau.
13. Permatomos pertvaros
Permatomos stiklinės pertvaros tarp oro uosto darbuotojų ir keleivių yra Amerikos kelionių asociacijos rekomendacija. Greičiausiai jos paplis visur – nuo registracijos stalų iki parduotuvių ir viešojo maitinimo įstaigų.
14. Sveikatos pasai
Tailandas jau reikalauja, kad keleiviai, atvykstantys iš tam tikrų šalių, pateiktų pažymėjimus, kad neturi COVID-19 viruso. IATA rekomenduoja panašų dalyką, siūlydama įvesti sveikatos pasą. Jis bus kažkas panašaus į pažymėjimus, įrodančius, kad žmogus neserga tuberkulioze, gelta ir pan.
15. Į oro uostą reikės atvykti anksti
Visos šios sanitarinės žmonių ir bagažo kontrolės priemonės reiškia, kad skrydžio registracija ir įlaipinimas užtruks daug ilgiau. Atsižvelgiant į oro uostą, oro linijas ir konkrečias procedūras, jums reikės atvykti likus ne mažiau nei keturioms valandoms iki išvykimo. Tokios kelionės lėktuvu bus nepatogios šeimoms su vaikais ir pagyvenusiems žmonėms – gali būti, kad pirmenybę reiks teikti kelionėms traukiniu ar automobiliu.