Po interneto atsiradimo jo plėtra buvo viena įspūdingiausių pasaulio istorijoje. Dabar nuo mažų dienų žmonės negali išsiversti be interneto, todėl ir reklama internete daro didelę įtaką mūsų virtualiam pasauliui. Tai ne tik prekių pasiūlymai, bet ir internetinis kazino, kitos pramogos, kelionės ir daug kitų dalykų kuriuos mums siūlo internete. Reklamos persikėlimas į virtualią veiklą labai paveikė pačią įmonių veiklą bei įtakojo pasikeitimus vartotojų sąveikoje su turiniu bei padeda skaitmeninėms platformoms lengviau pasiekti savo potencialius klientus. Aptarkime detaliau reklamos internete įtaką virtualiai pramonei visame pasaulyje.
Pajamų modeliai
Dabar galima rasti nemažai skaitmeninių platformų, kuriuos uždirba būtent iš reklamos internete – tai garsieji Google, YouTube ir Facebook. Šios platformos naudotojai gauna nemokamas paslaugas ir taip sukuria didelę vartotojų duomenų bazę. Taip platformos gali pasiūlyti įmonėms galimybę teikti reklamas tam tikrai žmonių auditorijai, savaime suprantama už atitinkamą mokestį, kuris atneša teikėjams didžiulius pelnus.
Tikslinė reklama
Reklamos naudingumas ir verslo sėkmė labai priklauso nuo tinkamo duomenų rinkimo bei detalios jų analizės. Įmonės, kurios investuoja nemažas lėšas į reklamą naudoja sudėtingus algoritmus, kad būtų atsižvelgta į kiekvieno potencialaus kliento geografinę padėtį, jo pomėgius bei elgesį. Kuo daugiau surenkama informacijos, tuo didesnė sėkmė gali lydėti reklamą ir atsiras galimybė maksimaliai išnaudoti savo resursus siekiant sulaukti kuo didesnio pelno pardavimuose ilgesnėje perspektyvoje. Tačiau tuo pačiu didėja nerimas dėl asmeninių duomenų saugumo, todėl Europoje jau įvesti pakeitimai, susiję su asmenų apsauga internete.
Turinio kūrimas
Siekiant pritraukti kuo daugiau potencialių klientų pasitelkiamos ne tik spalvingos reklamos, bet ir kuriami specialūs tekstai su skambiomis antraštėmis, kurios pritraukia dėmesį. Siekiama sudominti, bei pritraukti potencialų klientą. Bet reklama neapsiriboja vien tekstu, nes YouTube platformoje skelbiamas turinys taip pat dažnai būna su daugybe marketingo ir pritraukimo elementų, siekiant sudominti kuo daugiau publikos. Taip padidinamos pajamos ir surandama naujų klientų. Patys vaizdo įrašai nuolat keičiasi ir tobulėja nes stengiamasi prisitaikyti prie naujovių, klientų poreikių bei nugalėti konkurencinėje kovoje.
Influenceriai
Naujoji reklamos karta tik neseniai pasirodė virtualioje erdvėje, bet jau dabar įtakoja daugybę pasaulio gyventojų. Tai nauja internetinės reklamos forma kai tam tikri prekės ženklai bendradarbiauja su nuomonės formuotoju, kuriuos dabar vadiname influenceriais. Asmuo stengiasi surinkti kuo daugiau sekėjų savo kanale ir kuo originalesniu būdu pristato tam tikrą produkciją. Tokia reklamos forma šiuo metu labiau traukia vartotojus nei įprasti reklaminiai skelbimai. Todėl atsivėrė puikios karjeros galimybės nuomonės formuotojams ir suteikė galimybių uždirbti nemažą pelną net per labai trumpus laiko tarpus. Tai taip pat įtakoja rinkodaros strategijų kaitą.
Programinė reklama
Dar viena galimybė – tai programinė reklama, kurioje pasitelkiamos automatinės sistemos, padedančios pirkti ir parduoti realiuoju laiku. Taip paspartinamas ir supaprastinamas pats pirkimo ir pardavimo procesas. Naujoji perspektyva pasižymi tikslumu ir efektyvumu, nes atkrenta žmogiškų klaidų bei galimo lėtumo galimybės. Pasitelkiamos naujausios technologijos, kurios sukuria atskiras skelbimų ekosistemas ir leidžia dar labiau išplėsti kompanijų pardavimų mastus.
Mobilioji reklama
Paskutiniu metu mobilusis telefonas yra neatsiejama gyvenimo dalis. Net planšetės, siūlančios didesnį ekraną negali su juo susilyginti. Dauguma vartotojų ieško informacijos, seka naujienas ir bendrauja socialiniuose tinkluose pasitelkdami mobilaus telefono ekraną bei mobilų internetą. Įmonės, norinčios pasiekti vartotojus tai supranta, todėl stengiasi optimizuoti savo marketingo produktus būtent šioje, mažų ekranų terpėje.
Ypač daug naudos gali atnešti reklamos, kurios pasinaudoja geografinės vietos nustatymo mobiliuose įrenginiuose galimybėmis. Tokiu būdu skelbimai yra tiesiogiai pritaikomi naudotojams iš anksto nustatytoje srityje.
Net siūlomi vaizdo įrašai socialinėje reklamoje, kuriuos galima peržiūrėti be garso ir gauti visą informaciją subtitrų pagalba. Todėl vartotojai gali net viešoje vietoje peržiūrėti visą informaciją diskretiškai.
Taip pat pasitelkiamos mobilios programėlės arba mobilūs žaidimai, kuriuose galima įterpti savo reklamą už nustatytą mokestį.
Vietinė reklama
Įmonės, populiaraus turinio svetainėse pasitelkę naujausias technologijas pritaiko reklamą atsižvelgdami į žmogaus dislokacijos vietą. Taip pat siūlomi įvairūs straipsniai, kuriuos skaitydami potencialūs naudotojai pamato konkretaus turinio reklamą, labai gražiai įterptą į jiems naudingą tekstą. Šiuo metu, norint sudominti klientą neužtenka tik parašyti tekstą su daug reklamos – tokie straipsniai gali būti blokuojami arba užimti žemą vietą Google reitinguose. Tekstas turi būti naudingas ir informatyvus pačiam žmogui, todėl svarbu pasitelkti reklamą ir parodyti kuo daugiau išradingumo, kad pritraukti naujų klientų šiame technologijų amžiuje.
Elektroninė komercija
Elektroninė prekyba tapo neatsiejama kasdienybė daugeliui pasaulio gyventojų. Net tokios platformos kaip Instagram ir Facebook siūlo įvairias apsipirkimo funkcijas. Platformų naudotojai gali tiesiogiai pirkti, jei pamato kažką įdomaus. Taip supaprastinama pati apsipirkimo patirtis ir padidinami pardavimo mastai. Bei išplečiamas prekybos regionas.
Pabaigai
Internetinė prekyba sparčiai plečiasi ir tiesiogiai keičia patį apsipirkimo būdą. Dabar pirkėjas ir pardavėjas gali sąveikauti tiesiogiai skaitmeninėje erdvėje be jokių laiko ir vietos apribojimų. Žmonės išsiplėtė apsipirkimo galimybės, o įmonės gali žymiai padidinti savo pardavimų mastą. Tačiau tokia sparti plėtra ir naujos galimybės tuo pačiu sukėlė tam tikrų iššūkių, susijusių su asmens duomenų privatumo išsaugojimu. Taip pat ne visas siūlomas turinys būna kokybiškas, o naudotojų patirtis kartais būna nuvilianti. Pardavėjai mato šias spragas ir stengiasi suteikti savo pirkėjams kuo geresnę patirtį, pasitelkdami naujausias technologijas. O tai skatina ne tik pardavimus, bet ir leidžia padidinti pardavimų našumą. Nuolatinė internetinės prekybos raida ir toliau keis interneto ir skaitmeninio marketingo ateitį.