„Facebook“ pateikė daugiau nei 150 skirtingų kompanijų, tarp jų „Microsoft“, „Netflix“, „Spotify“, „Amazon“, „Yahoo“ ir „Yandex“, neturėdamos precedento prieigos prie naudotojų duomenų, praneša „BuzzFeed News“ .
Tai nurodyta laikraščio „The New York Times“ tyrime , parengtame remiantis bendrovės vidaus dokumentais ir interviu su daugybe šaltinių.
„Facebook“ leido „Bing“ paieškos sistemai matyti beveik visų naudotojų draugų vardus be jų sutikimo, o „Spotify“, „Netflix“ ir „Royal Bank of Canada“ galėjo skaityti, rašyti ir ištrinti vartotojų asmeninius pranešimus.
Be to, „Facebook“ leido „Amazon“ gauti naudotojų vardus ir kontaktinę informaciją iš savo draugų, „Apple“, kad gautų prieigą prie vartotojų kontaktų ir kalendorių, net jei jie išjungė duomenų bendrinimą, ir „Yahoo“, kad matytų draugų įrašus. Visi šie leidimai veikė net šią vasarą, nors „Facebook“ viešai pareiškė, kad prieš metus ji nustojo atskleisti tokią informaciją.
Kartu šių įmonių sukurtos programos kas mėnesį gavo duomenis iš šimtų milijonų žmonių.
„Facebook“ atstovai neigia bet kokį duomenų nutekėjimą, sutelkdami dėmesį į „patikrinimų ir balansų sistemą, kuri neleidžia partneriams piktnaudžiauti duomenimis“. Pasak bendrovės, nėra informacijos, kad šie duomenys buvo naudojami kitais tikslais. Tačiau „BlackBerry“, kuri sukūrė taikomąją programą kartu su „Facebook“, teigė, kad niekas nebuvo tikrinęs, kaip jie naudoja duomenis.
Įdomiausias dalykas yra tai, kad Rusijos „Yandex“ paieškos sistema, uždrausta Ukrainoje perduoti duomenis į Kremlių, 2017 m. Taip pat turėjo prieigą prie unikalių „Facebook“ naudotojų identifikatorių.
Yandex pareiškė, kad jie nieko nežinojo apie prieigą prie šių duomenų.
„Yandex“ atstovas vėliau sakė, kad susitarimas su „Facebook“ leido bendrovei indeksuoti „viešus duomenis iš„ Facebook “puslapių ir viešų„ Facebook “pranešimų iš vartotojų Rusijoje, Turkijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje, Kazachstane ir kitose NVS šalyse“ ir „yra apribotas turinio, kurį skelbia vartotojai prieinamumas visiems. “
Jis paaiškino:
„Yandex ir„ Facebook “nepateikė jokių duomenų iš kitų šalių naudotojų. „Yandex“ ir kitos paieškos sistemos nustojo gauti „Facebook“ duomenis 2015 m., Kai „Facebook“ pašalino atitinkamą API (taikomųjų programų sąsają), kad užtikrintų duomenų srautą. „Yandex“ laikėsi visų sutikimo duomenų gavimo sąlygų … Naudotojų saugumas ir privatumas mums yra itin svarbūs. “
Socialinis tinklas pats naudojo partnerių duomenis, įskaitant žmonių, kuriems siūloma pridėti draugus, pasirinkimą. Bendrovės teigimu, tokiam bendradarbiavimui nereikia naudotojų sutikimo: „Facebook“ požiūriu partneriai dalyvavo teikiant paslaugas ir iš tikrųjų veikė kaip „bendrovės“ tęsinys.
Reaguodamas į šį tyrimą, „Facebook“ privatumo ir viešosios tvarkos direktorius Steve Satterfield teigė, kad nė vienas iš bendrovės susitarimų nepažeidžia naudotojų privatumo. Pasak jo, susitarimuose reikalaujama, kad įmonės laikytųsi „Facebook“ politikos.
„Mes žinome, kad turėsime daug dirbti, kad laimėtume žmonių pasitikėjimą. Norint apsaugoti jūsų asmeninę informaciją, jums reikės stipresnės komandos, geresnės technologijos ir aiškesnės politikos, ir būtent tai mes darėme 2018 m.
Galbūt tai yra tiesa, bet po pavasario duomenų nutekėjimo skandalo „ Facebook“ turės sunkiai įtikinti vartotojus apie jų sąžiningumą.
Ar pasitikite socialiniais tinklais?