Psichologijoje yra ištisi skyriai, tiriantys žmogaus elgesį.
Tuo pačiu metu, plėtojant socialinius tinklus, galite galvoti apie naują klasikinio mokslo atšaką, kuri imsis nuodugnaus tyrimo, ką nuotraukos ir tekstai sako apie vartotoją.
Tuo tarpu mes kreipiamės į praktikuojančių psichologų išvadas. Išanalizavę paskyras socialiniuose tinkluose, jie pateikė veiksmus, būdingus žemos savivertės žmonėms.
1. Emocijos ir jausmai
Žinutės ir nuotraukos, atspindinčios šiuo metu asmens jausmus, rodo, kad trūksta tikrų draugų ir nuoširdžių santykių.
Tai patvirtina ir 2014 metais atliktas tyrimas apie tokių įrašų „Facebook“ analizę.
Profesorius Gwendolyn Seidman iš Albright koledžo Pensilvanijoje padarė išvadą, kad internetinis jausmų reiškimas rodo asmeniui būdingą vertybių skalę.
2. Pirkinių ir dovanų rodymas
Jei paskyroje per dažnai mirksi pirkinių ar dovanų nuotraukos, tada žmogų reikia aiškiai įvertinti.
Tokie įrašai rodo, kad daikto savininkui gera, jei jis yra palepinamas dovanomis ar pinigais, kad nusipirktų, ko nori.
3. Patvirtina visus draugų prašymus
Pridėjęs visus asmenis, kurie kviečia būti draugais, žmogus aiškiai parodo, kad nori turėti didelį bendravimo ratą.
Galbūt būtent to jam ir trūksta gyvenime. Tačiau toks elgesys yra žalingas ne tik virtualiame pasaulyje, bet ir realiame.
4. Gaminimas
Savo kulinarinius pasiekimus geriausia demonstruoti šeimai ir draugams savo virtuvėje, o ne per nuotraukas socialiniuose tinkluose.
Gali būti ir kitas tikslas – parodyti, ką žmogus gali sau leisti brangiose įstaigose. Bet tai tik vienas vakaras, neapsigaukite.
5. Sporto treniruočių rodymas
Fitneso klubo ar bėgiojimo gatvėje nuotraukos yra skirtos parodyti kitiems, kad žmogus užsiima savo sveikata, nori atrodyti patraukliai, o ne tingiai.
Bet kokie fiziniai pratimai yra nuostabūs, tačiau kodėl jums reikia kitų pritarimo, jei pagrindinis prizas yra gera nuotaika, savijauta, gyvybingumas?
6. Savo vietovės nurodymas
Lokacijos būdu žmogus nori pranešti kitiems, kur ilsisi, pietauja, keliauja, kad visi matytų ir įvertintų, koks jis šaunus ir pažengęs.
Anot psichologų, vartotojas nori parodyti „materialius įrodymus“, kad yra sėkmingas žmogus, pasiekęs tam tikrą materialinį lygį ir gali sau leisti tam tikrus malonumus.
Ir svarbiausia – jis nėra blogesnis už kitus, jis turi kažkokį statusą.
Ar jūs kada nors atpažinote save tokiose situacijose? Turite panašių įpročių? Pasidalinkite savo atsakymais komentaruose!