Home Žmonių istorijos Rihannos gyvenimo pokyčiai: nuo neturtingos studentės Barbadose iki vienos turtingiausių moterų pasaulyje

Rihannos gyvenimo pokyčiai: nuo neturtingos studentės Barbadose iki vienos turtingiausių moterų pasaulyje

0
Rihannos gyvenimo pokyčiai: nuo neturtingos studentės Barbadose iki vienos turtingiausių moterų pasaulyje

Dinamiškoje pramogų ir verslo sferoje nedaug žmonių šviečia taip ryškiai kaip Rihanna. Maždaug per 20 metų dainininkė iš skurdžios studentės Barbadose tapo viena turtingiausių moterų pasaulyje. Įvairių autoritetingų leidinių, įskaitant žurnalą „Forbes“, duomenimis, Rihannos grynoji piniginė vertė 2023 m. buvo maždaug 1,4 mlrd. dolerių. Bet kokia yra didžiulės Rihannos sėkmės paslaptis?

Vaikystė ir ankstyvos sveikatos problemos

Robyn Rihanna Fenty gimė 1988 m. vasario 20 d. Sent Mikele, Barbadose. Ji yra buhalterės Monikos ir sandėlio prižiūrėtojo Ronaldo Fenty dukra. Jos motina yra afro-gajanietė, o tėvas yra afrikiečių, airių, anglų ir škotų kilmės barbadosietis.

Rihanna turi du brolius Rorrey ir Rajad Fenty bei dvi seseris ir brolį iš tėvo pusės, kurie gimė skirtingoms moterims iš ankstesnių santykių su atlikėjos tėvu. Užaugusi trijų miegamųjų namelyje Bridžtaune ji ir jos tėvas pardavinėjo drabužius gatvės kioske. Jos vaikystę stipriai paveikė jos tėvo kovos su priklausomybėmis, o tai prisidėjo prie įtampos jos tėvų santuokoje. Rihannos tėvas fiziškai skriausdavo jos motiną, o ji dažnai bandė kištis į jų muštynes.

Vaikystėje Rihanna patyrė stiprų galvos skausmą, dėl kurio jai buvo atlikti keli kompiuterinės tomografijos tyrimai. Ji prisiminė: „Gydytojai net manė, kad tai auglys, nes skausmas buvo labai intensyvus”. Kai atlikėjai buvo 14 metų, jos tėvai išsiskyrė, sveikata pradėjo gerėti. Augant atlikėja klausėsi daug regio muzikos, ji lankė Charleso F. Broome’o memorialinę pradinę mokyklą ir Combermere mokyklą, kur mokėsi kartu su būsimais tarptautiniais kriketo žaidėjais Chrisu Jordanu ir Carlosu Brathwaite’u.

Būdama 11 metų Rihanna buvo Barbadoso kadetų korpuso narė. Iš pradžių ji norėjo baigti vidurinę mokyklą, tačiau galiausiai pasirinko muzikinę karjerą.

Ankstyvoji muzikinės karjeros pradžia

2003 metais Rihanna su dviem Barbadoso klasės draugėmis subūrė muzikinį trio ir dalyvavo atrankoje pas amerikiečių įrašų prodiuserį Evaną Rogersą, kurį iškart pakerėjo jos talentas. Po sėkmingos perklausos ji buvo pakviesta įrašyti demonstracinį muzikos takelį. Maždaug per metus, su pertraukomis, buvo sukurti kūriniai, tokie kaip „Pon de Replay“ ir „The Last Time“, abu vėliau buvo įtraukti į debiutinį jos albumą „Music of the Sun“. Rihanna pasirašė sutartį su Rogerso prodiuserine kompanija Syndicated Rhythm Productions, siekdama sudaryti sutartį su Def Jam Recordings.

Jos demo, iš pradžių nusiųsta Def Jam, pasiekė Jay-Z, kompanijos prezidentą. Nepaisant pradinio skepticizmo, Jay-Z pakvietė Rihanną į atranką, ten ji susitiko su muzikos magnatu LA Reidu. Sužavėti atlikėjos kuriamos muzikos, Jay-Z ir jo komanda sudarė šešių albumų įrašų sutartį su Def Jam, o Rihanna persikėlė į JAV gyventi pas Rogersą ir jo žmoną.

2005 m. rugpjūčio mėnesį, vadovaujant Def Jam, buvo išleistas debiutinis Rihannos albumas „Music of the Sun“. Albumas sulaukė komercinės sėkmės ir debiutavo Billboard 200-tuko 10-oje vietoje. Jos antrasis albumas „A Girl Like Me“ atsidūrė topų viršūnėse keliose šalyse ir sustiprino Rihannos, kaip pasaulinės žvaigždės, statusą.

Stiliaus evoliucija

Tuo metu Rihannos grynoji finansinė vertė vis dar nebuvo tokia įspūdinga kaip dabar, nepaisant stulbinančios sėkmės. 2009 metų pradžioje Rihanna pradėjo kurti savo ketvirtąjį studijinį albumą „Rated R“, kuris buvo išleistas 2009 m. lapkritį. Tamsesniu tonu, palyginti su ankstesniais jos kūriniais, „Rated R“ debiutavo 4-oje vietoje JAV „Billboard 200-tuke“.

Nors nuo debiuto 2005 m. ji dalyvavo keliose gastrolėse, tik 2010 m. „Last Girl On Earth Tour“ ji pradėjo gauti didelį pelną iš pasirodymų. Turas, paremtas jos ketvirtuoju studijiniu albumu „Rated R“, generavo 40 mln. dolerių pajamų.

2010 m. vasarą Rihanna bendradarbiavo su Eminemu kuriant „Love the Way You Lie“ – pasaulinį hitą, kuris buvo 1 vietoje daugiau nei 20 šalių ir tapo perkamiausia 2010 m. daina Jungtinėje Karalystėje. Vėliau ji kartu su Eminemu dalyvavo ture ir surinko daugiau nei 36 milijonus dolerių vos iš šešių pasirodymų.

Sėkmė karjeroje

Penktasis Rihannos studijinis albumas „Loud“ pasirodė 2010 m. lapkritį ir turėjo net tris JAV „Billboard Hot 100“ hitus: „Only Girl (In the World“), „What’s My Name?” (daina, atlikta su Drake’u) ir „S&M” (su oficialiu remiksu su Britney Spears). „Only Girl (In the World)“ pelnė Rihannai „Grammy“ apdovanojimą už geriausią šokio įrašą 53-iajoje „Grammy“ apdovanojimų ceremonijoje.

Per metus ji pradėjo „Loud Tour“ turą, siekdama reklamuoti savo to paties pavadinimo albumą ir, kaip pranešama, uždirbo apie 90 mln. dolerių, teigia BET. „The Loud Tour“ buvo rekordinis pasiekimas – 10 išparduotų naktų „The O2“ arenoje Vakarų Londone, todėl ji tapo atlikėja, daugiausiai surengusi pasirodymų per visą šios vietos istoriją. 2011 m. turas buvo septintas daugiausiai pajamų uždirbantis šios atlikėjos turas.

Pasaulinė sėkmė

2012 m. lapkritį septintasis Rihannos studijinis albumas „Unapologetic“ įspūdingai debiutavo JAV „Billboard 200“ topo 1-oje vietoje. Pagrindinis singlas „Diamonds“ užsitikrino aukščiausią vietą JAV „Billboard Hot 100“ sąraše ir pažymėjo 12-ą Rihannos hitą.

Norėdama reklamuoti savo albumą, Rihanna pradėjo kompaktinį turą „777 Tour“, kuriame buvo surengti septyni pasirodymai septyniose šalyse per septynias dienas. 2013 metų gegužę per „Fox“ buvo parodytas dokumentinis filmas, kuriame užfiksuoti svarbiausi turo įvykiai, o kitą dieną buvo išleistas DVD.

Jungtinės Karalystės oficialiųjų sąrašų kompanija atskleidė, kad praėjusiais metais Rihanna buvo daugiausiai parduodama atlikėja šalyje, parduota 3 868 000 įrašų, o tai užtikrino jai pirmąją vietą tarp 2013 m. BRIT Awards nominantų.

Rihannos pasaulinis turas „Diamonds“, penktasis jos koncertinis turas, prasidėjo 2013 m. kovą, siekiant reklamuoti „Unapologetic“ albumą. Kaip pranešė „Billboard“, turas sulaukė didžiulės sėkmės – visame pasaulyje ji uždirbo 137 milijonus dolerių.

Rihannos

Paskutinis albumas

2015 m. Rihanna pradėjo dirbti su naujausiu studijiniu albumu „Anti“. Ji su „Samsung“ pasirašė 25 mln. dolerių sutartį. Savo ruožtu „Samsung“ parėmė jos aštuntojo studijinio albumo išleidimą ir jį lydintį turą. Nuo tada Rihanna bendradarbiauja su tokiomis žvaigždėmis kaip Kanye Westas, Calvinas Harrisas, Drake’as ir DJ Khaledas.

Nors ji neišleido naujo solinio albumo nuo 2015 m. „Anti“, jos pertrauka nuo muzikos neturėjo reikšmingos įtakos jos grynajai finansinei vertei dėl dalyvavimo kituose projektuose.

Rihannos

„Super Bowl LVII“ šou

2022 m. rugsėjo 25 d. Rihanna pateko į antraštes paskelbdama apie savo pasirodymą „Super Bowl LVII“ pusmečio šou, pažymėdama jos sugrįžimą į tiesioginę sceną po daugiau nei penkerių metų pertraukos. Šis pranešimas taip pat pažymėjo jos pačios boikoto, kurio ji laikėsi solidariai su Colinu Kaepernicku, pabaigą. Laida gavo daugybę teigiamų atsiliepimų, o pirminiai pranešimai rodo, kad iš viso televizijos ir skaitmeninių platformų žiūrovų skaičius siekė 118,7 mln., o tai viršijo Katy Perry „Super Bowl XLIX“ pasirodymą.

Nepaisant puikaus pasirodymo, Rihanna negavo piniginės kompensacijos iš NFL už savo dalyvavimą. „Mes nemokame menininkams“, – 2016 m. „Forbes“ paaiškino NFL atstovė Joanna Hunter. „Mes padengiame pasirodymo ir gamybos išlaidas”.

Tačiau dainininkė šį pasirodymą panaudojo kaip galimybę reklamuoti savo kosmetikos liniją. Ji pažymėjo Fenty Beauty, kad patobulintų savo makiažą. Tai prekės ženklas, kuris uždirbo 5,6 mln. JAV dolerių per 12 valandų.

Fenty mados imperija

Be vargo pereinanti nuo scenos į kitus projektus, Rihanna neapsiriboja vien muzika. Jos mados linijos „Fenty“ atsiradimas buvo novatoriškas momentas pramonėje. „Fenty“ ne tik sugriovė tradicinius grožio standartus, bet ir pasisakė už inkliuzyvumą savo įvairiu gaminių asortimentu.

2019 m. Rihanna pristatė savo bendradarbiavimą su LVMH, atskleisdama įmonės pavadinimą ir logotipą savo socialinių tinklų platformose. Padėkos žinutėje ji pagyrė LVMH kaip idealų partnerį, išreikšdama pasirengimą pasauliui būti jų bendros kūrybos liudininku: „Neįsivaizdavau geresnio partnerio tiek kūryboje, tiek versle, ir nekantrauju, kad pasaulis pamatytų, ką sukūrėme kartu“.

Rihannos

Fenty debiutas buvo parodytas žurnale The New York Times Style Magazine, kuriame Rihanna pasipuošė įvairiais drabužiais ir aksesuarais iš savo inauguracinės kolekcijos. Dėl šio bendradarbiavimo Rihanna tapo pirmąja tamsiaode moterimi, vadovaujančia LVMH prekės ženklo namams, ir pirmąja moterimi, įkūrusia originalų grupės prekės ženklą. Fenty yra pirmasis LVMH prekės ženklo drabužių, batų, kvepalų ir aksesuarų asortimento tinklas nuo 1987 m., prisijungęs prie tokių gerbiamų prekių ženklų kaip Louis Vuitton, Givenchy ir Christian Dior.

Nepaisant pradinio triukšmo, „Fenty“ susidūrė su iššūkiais pasaulinės pandemijos metu ir nepasiekė laukiamos sėkmės. 2020 m. rudenį atsirado problemų, kai buvo paskirtas naujas generalinis direktorius Bastienas Renardas, kuris pakeitė Veronique Gebel. LVMH vyriausiasis finansų direktorius Jeanas-Jacques’as Guiony pripažino, kad kompanija patyrė tam tikrų nemažų iššūkių.

Savage X Fenty: kuriamas apatinis trikotažas

Rihannos pasinėrimas į apatinio trikotažo pramonę su Savage X Fenty pademonstravo jos puikią verslo sumanumą. Prekės ženklas ne tik iš naujo apibrėžė apatinį trikotažą, bet ir džiaugėsi kūno pozityvumu, pelnydamas Rihannos pagyrų už savo įsipareigojimą suteikti apatinį trikotažą visų formų ir dydžių žmonėms.

„Savage X Fenty“ yra Rihannos ir „TechStyle Fashion Group“ bendradarbiavimo įmonė. Pradėjusi savo kelionę kaip išskirtinai internetinis prekės ženklas, visa reklaminė kampanija prieš paleidimą atsiskleidė Rihannos Instagram paskyroje. Oficiali svetainė debiutavo 2018 m., sutapus su laikinos parduotuvės atidarymu Brukline, Niujorke, kuri veikė pirmąsias dvi prekės ženklo pristatymo dienas. Stebėtina, kad ši kolekcija pasiekė išparduotą statusą vos per mėnesį nuo jos pristatymo.

2018 m. įmonė pristatė miego drabužių kolekciją, kurios lėšas skyrė Clara Lionel fondui – altruistinei organizacijai, kurią taip pat įsteigė Rihanna, paremti.

Savage X Fenty pelnė pripažinimą kaip viena iš Fast Company „10 novatoriškiausių 2020 m. stiliaus įmonių“. Iki 2021 m. prekės ženklo įvertinimas pasiekė įspūdingą 1 mlrd. dolerių.

2022 m. Rihanna paskelbė apie būsimą „Savage X Fenty“ parduotuvių steigimą tais pačiais metais. Pirmosios penkios parduotuvės vietos yra Las Vegase, Los Andžele, Hiustone, Filadelfijoje ir Vašingtone.

Rihannos

Fenty Beauty: grožio revoliucija

Didžiąją dalį Rihanos grynosios finansinės vertės sudaro „Fenty Beauty“ vertė ir pajamos.

Pristačius  „Fenty Beauty“ jos verslumo dvasia pasiekė naujas aukštumas. Ši kosmetikos linija ne tik pabrėžė savo produktų asortimento įvairovę, bet ir nustatė naują grožio pramonės įtraukimo standartą. Prekės ženklo sėkmė sustiprino Rihannos, kaip naujos verslo magnatės, statusą.

2017 m., būdama 29 metų, Rihanna inicijavo „Fenty Beauty“ debiutą. Prieš šią įmonę ji bendradarbiavo su MAC Cosmetics ir pristatė 10 kvapų, tačiau Fenty Beauty pažymėjo jos pradinį žygį į nepriklausomą kosmetikos prekės ženklą.

Rihanna teigė, kad pagrindinis Fenty tikslas buvo patenkinti „visų tipų moteris“, apimančias „visus odos tonus“. Ji paaiškino: „Kiekviename gaminyje aš norėjau padaryti taip, kad būtų prekių tamsaus gymio merginai, tačiau ir tikrai blyškiai merginai, turi būti ir tarpiniai variantai“.

Pirmuosius „Fenty Beauty“ produktus buvo galima įsigyti 2017 m. rugsėjo 8 d. Šis pristatymas sutapo su Rihannos bendradarbiavimu su „Puma“ per garsiąją Niujorko mados savaitę.

Rihannos

Pardavimai

Praėjus vos vienam mėnesiui po debiuto, „Fenty Beauty“ pardavimai siekė 72 mln. JAV dolerių ir patyrė didelį išpardavimą, ypač tamsesnių atspalvių makiažo pagrindų, kurių paklausa nuolat buvo didelė (parduotuvėse dažnai nebūdavo net testerių).

JK Fenty Beauty aplenkė MAC Cosmetics. Rugsėjo mėnesį universalinė parduotuvė parduodavo po vieną „Fenty Beauty“ makiažo pagrindą kas minutę ir po vieną pakuotę lūpų dažų kas tris minutes. Tai reikšmingai prisidėjo prie LVMH kosmetikos ir kvepalų pardavimų 17% padidėjimo 2017 m. trečiąjį ketvirtį.

Bernardas Arnaultas, LVMH generalinis direktorius, pranešė, kad 2018 m. pabaigoje Fenty Beauty pardavimai priartėjo prie beveik 573 mln . „Forbes“ nurodė, kad per pirmuosius 15 veiklos mėnesių „Fenty Beauty“ 2018 m. uždirbo 570 mln. JAV dolerių. Bendra įmonės vertė siekia 2,8 mlrd. JAV dolerių, o jos generalinei direktorei Rihannai priklauso 50 proc.

Rihannos

Filantropija ir poveikis

Nors Rihannos grynoji finansinė vertė pasiekė precedento neturintį dydį, ji išlieka žmogus su didele širdimi.

Be savo verslumo, ji pademonstravo gilų įsipareigojimą filantropijai. Jos iniciatyvos, tokios kaip Clara Lionel fondas, demonstruoja jos atsidavimą švietimui, sveikatai ir reagavimo į nelaimes pastangas, toliau didindamos jos įtaką už pramogų ir verslo ribų.

Jei manote, kad neįmanoma išleisti 650 mln. JAV dolerių per 13 metų, klystate. Dauguma žvaigždžių, turėdamos daug pinigų, su jais nebesusitvarko ir pernelyg daug išlaidauja.

Rihannos

Griežtai draudžiama Zinoti.lt portale skelbiamą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur. Draudžiama platinti Zinoti.lt bet kokio pavidalo medžiagą be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Zinoti.lt šaltinį. Ši informacija yra Zinoti.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija. Norint gauti sutikimą, reikia kreiptis el. paštu [email protected].